Syfte: Marknadsföra nya JBL Tour One M3 Smart Tx och lyfta upp deras redan existerande in-ear-version.
I samband med kampanjen ”First Doesn’t Follow” ville JBL ha hjälp att producera en podcastreklam som fångar känslan av hur det är att använda deras nya over-ear-hörlurar JBL Tour One M3 Smart Tx.
Planen var i rullning och resultatet blev en immersiv ljudmiljö designat för att visa upp JBLs legendariska balans mellan djup bas, omslutande Spatial 360-ljud och banbrytande noise cancelling.
Här färdas lyssnaren mellan en realistisk ljudmiljö på språng, bland tåg och trafik-myller, till den omslutande effekten av adaptiv brusreducering och övergången till kristallklart ljud – utan distraktioner från omvärlden. Detta parades ihop med en stilren, infångande copy och en röst som leder lyssnaren utan att ta fokus från ljudmiljön.
Sugen på fler 3D-ljudproduktioner?
Kika in Samsung, KIA och ACO eller kontakta oss för att skapa din alldeles egna levande ljudproduktion.
I över 15 år har vi jobbat med att hitta på saker, därför är vi bekväma i våra kreativa kostymer men samtidigt alltid hungriga på att kläcka nya nytänkande idéer. Hör av dig om du är nyfiken på hur vi skulle göra för att öka ditt företags försäljning eller öka din varumärkeskännedom.
Kontakta oss_