Radioreklam mixerbord

Radioreklam_

Radioreklam

Så, hur skapar man
en lyckad radiokampanj?

Det spelas tusentals spottar i svensk radio varje dag. Vissa är jättebra, andra sämre. Som alla egentligen redan vet så finns det ju inget klockrent facit för hur man utformar en lyckad radioreklam-kampanj. Hade det funnits så hade alla gjort på samma sätt och då skulle det ju såklart inte fungera längre. Men glädjande nog finns det verktyg som ökar chansen att skapa radiospotar som faktiskt fungerar.

01

Brief

Allt börjar med briefen där vi tillsammans med dig bestämmer vilka vi ska nå, med vilket budskap och vad vi vill få din målgrupp att känna, tänka eller göra.

02

Förnuft och känsla

Ljudreklamen måste tala till både känsla och intellekt. Toppar man det med just ditt företags DNA, värderingar och kultur är man på god väg att nå rätt in i lyssnarens hjärta och hjärna.

03

Prata som ett företag en människa

Vi kommunicerar med människor. Och lyssnarna är varken dumma eller lättroade och har heller inte bett om att få reklam. Så när vi tar upp dina potentiella kunders dyrbara tid är det viktigt att övertyga och inte övertala.

04

Rätt speakerröst och musik

Rösten och musiken ska tillsammans lyfta upp och bära ditt budskap hela vägen fram till altaret där din kund står och ivrigt väntar på att få säga ja. Med den metaforiska utläggningen är det bara konstatera att rätt röst och musik är A och O för en lyckad radioreklam.

Mycket att ta in?

Lugn… Vi hjälper dig hela vägen från hej till hejdå – Och det roliga däremellan såsom analys, idé- och manusframtagning, val av speakerröst, sångröst, ljud- och musikläggning, processing och ljudmastring.

Kontakta oss

Tröttnat på att läsa eller hittar du inte vad du söker? Ring oss så snackar vi.

0522 – 78 00 18