Syfte: Nå en bredare målgrupp och öka varumärkeskännedomen med podcastreklam till Tibber.
Tibber är en elhandelsplattform som utmanar det traditionella sättet att hantera hushållsenergi. Genom att kombinera teknik med en användarvänlig app hjälper Tibber sina kunder att optimera sin energianvändning, sänka sina elkostnader och minska sitt klimatavtryck. Deras innovativa plattform ger konsumenter full kontroll över energiförbrukningen och gör det enkelt att välja grön el.
Målet med denna podcastreklam var dels att öka kännedomen kring Tibber som varumärke, men även introducera svensktillverkade Homevolt – det smarta hembatteriet. Denna banbrytande produkt kan minska dina elkostnader och dessutom kopplas upp mot elnätet för att tjäna pengar – helt automatiskt.
Fördelen med detta är ju att du får tid över till annat som att vandra, umgås med familjen eller äntligen få pengar över till att renovera den där sommarstugan. Friheten, tryggheten och känslan av premium var starka ledord när vi tog fram copy, röst och musik i detta projekt. Därför inledde reklamen med Anders, en relaterbar person som äntligen fått tid att snickra på somarstugan tack vare Tibbers hembatteri Homevolt. Tillsammans med en trygg VO och ett musikstycke som doftar premium landar vi på 25 sekunder innovativ podcastreklam till Tibber.
I över 15 år har vi jobbat med att hitta på saker, därför är vi bekväma i våra kreativa kostymer men samtidigt alltid hungriga på att kläcka nya nytänkande idéer. Hör av dig om du är nyfiken på hur vi skulle göra för att öka ditt företags försäljning eller öka din varumärkeskännedom.
Kontakta oss_