Syfte: Få lyssnare att köpa biljetter till biopremiären av A Quiet Place: Day One.
A Quiet Place har blivit en av 2000-talets mest hyllade skräckfilmsserier. I de första två filmerna, A Quiet Place (2018) och A Quiet Place Part II (2021) följer vi familjen Abbott på landsbygden i en post-apokalyptisk värld där utomjordiska varelser nästan helt utplånat mänskligheten. Dessa monster är blinda och navigerar istället via sin extremt känsliga hörsel och attackerar vid minsta lilla ljud.
Så dem kvarlevande människorna på jorden tvingas leva i total tystnad för att inte upptäckas.
Den tredje delen, A Quiet Place: Day One (2024), utspelar sig istället i ett hödljutt New York den första dagen då jorden attackerades av utomjordningarna och ger oss en inblick i kaoset som uppstod när mänskligheten gick från normal till total tystnad.
Vår uppgift blev att skapa en actionpackad 3D-ljudsreklam för den tredje filmen i A Quiet Place-universumet.
För denna 3D-ljud-trailer skapade vi en dramatisk skräckblandning av tystnad, pulserande hjärtrytm och panikkänslan av att bli jagad av monster. Lyssnaren befinner sig skräckslagen med stressad andning och bankande bröst i ett öde New York på flykt från kaoset. Ett snedsteg tas, glas krossas och ljudet av flyktförsöket når utomjordingarna som kommer rusandes in för att förgöra sitt byte. Paniken är ett faktum och vi flyr springandes för vårt liv med varelserna stormandes hack i häl.
Tillsammans med en raspigt tung sparsam VO, stressade hyschanden och det karakteristiska skriket från utomjordingarna slängs lyssnaren in i en actionpackad ljudmiljö i 3D som får håren att resa på sig.
Trött på att betala för fel sorts lyssnare? Intresserad av hur ni på ett snabbt sätt kan öka försäljning, varumärkeskännedom eller lansering av en ny produkt? Hör av dig så lyssnar vi in på era behov och föreslår en väg framåt.
Kontakta oss